BLOG
Jako SPIE jesteśmy dumni z naszych pracowników i pracowniczek oraz ich codziennych osiągnięć. W serii #karierawSPIE przedstawiamy osoby, które na co dzień budują markę SPIE. Dziś rozmawiamy z Bartkiem Jodko, Kierownikiem Grupy Projektowej.
Szkolenie u producenta stacji ładowania ALFEN w Holandii.
Jako SPIE jesteśmy dumni z naszych pracowników i pracowniczek oraz ich codziennych osiągnięć. W serii #karierawSPIE przedstawiamy osoby, które na co dzień budują markę SPIE. Dziś rozmawiamy z Agnieszką Janowską, Kierowniczką Projektów w grupie GP11 na Śląsku.
Zachęcamy do lektury i uzupełnienia wiedzy o naszej ofercie. Tym razem Grzegorz Pióro o stajach ładowania pojazdów w Real Estate Magazine.
Miło nam poinformować, że od kwietnia, możemy się pochwalić wchodzącą w życie umową na obsługę i utrzymanie techniczne Budynku C200.
W czasie pożaru mgła wodna odbiera ze źródła pożaru ogromną ilość ciepła podczas odparowania wody (1 l odbiera ok. 2,26 MJ ciepła), lokalnie obniża poziom tlenu w wyniku przemiany w parę wodną, oraz redukuje promieniowanie, skutecznie redukując ryzyko rozprzestrzeniania się pożaru i ponownego zapłonu.
Centra dużych miast to potencjalna żyła złota dla inwestorów. Puste działki, na których można wybudować nowy obiekt stanowią rzadkość i łakomy kąsek. Podobnie jest z obiektami przeznaczonymi do rewitalizacji i remontów. Jednak prowadzenie budowy w betonowym gąszczu nie należy do najprostszych zagadnień pod kątem organizacyjnym.
Zabezpieczenia przeciwpożarowe polskich parkingów podziemnych i tuneli nie są przygotowane na pojazdy elektryczne. Z uwagi na trudności z ugaszeniem takiego auta warto rozważyć zastosowanie w zamkniętych przestrzeniach systemu detekcji pożaru oraz skutecznej instalacji gaszeniowej. Bardziej skuteczna niż woda może się okazać technologia mgły wysokociśnieniowej.
W przypadku budynków mieszkalnych, na wspólnotach mieszkaniowych będzie ciążył wymóg zabezpieczenia infrastruktury ładowania dla wszystkich miejsc parkingowych.