Ochrona antykradzieżowa

SPIE Building Solutions

Nasze doświadczenie w działalność dla sektora handlu detalicznego budujemy od lat 90., gdy tworzyliśmy standardy bezpieczeństwa i ochrony towaru. Dziś oferujemy szereg systemów przeciwkradzieżowych, w tym nowoczesne elektroniczne systemy przeciwkradzieżowe EAS oraz szeroką gamę materiałów eksploatacyjnych.

Wdrażamy rozwiązania w zakresie dwóch wiodących technologii – akustomagnetycznej (AM) i radiowej (RF). Wspieramy naszych klientów w zakresie wyboru najlepszego dla nich systemu przeciwkradzeżowego i zapewniamy możliwość jego integracji z takimi systemami jak: kasowy, monitoringu wizyjnego oraz zliczania osób, co pozwala jeszcze skuteczniej ograniczać straty i zwiększać efektywność prowadzonego punktu handlowego lub sieci handlowej. 

Projektujemy nowe i serwisujemy obecne instalacje, a wszystkie nasze projekty są dostosowane pod względem funkcjonalności i estetyki do potrzeb klienta.

W naszej ofercie znajduje się szereg technicznych rozwiązań, będących uzupełnieniem produktów przeciwkradzieżowych:

Wspierając klientów w walce z problemem kradzieży sklepowych, wdrażamy rozwiązania dostosowane do zmieniających się realiów handlu, aktualnych problemów, z którymi się mierzą prowadzący placówki handlowe oraz nowych metod kradzieży. Stosujemy systemy, które w skuteczny, ale dyskretny sposób wykrywają nawet najbardziej wyrafinowane próby kradzieży.

Współpracujemy bezpośrednio ze światowej klasy producentami, dzięki czemu zapewniamy dostęp do najnowszych technologii i specjalistycznej wiedzy w zakresie oferowanych produktów. Mamy również możliwość modyfikacji i dostosowania rozwiązań do indywidualnych potrzeb klientów.

W naszej ofercie znajdują się rozwiązania:

  • Systemy Sensormatic – są nr. 1 w zakresie systemów akustomagnetycznych. Pozwalają na niezwykle efektywną walkę z kradzieżami sklepowymi. Można je dostosować do potrzeb i aranżacji różnych wnętrz oraz zastosować przy niemal każdym rodzaju produktów. Wykorzystują one niezawodną i maksymalnie skuteczną technologię UltraMax. Umożliwiają ochronę pojedynczych produktów, zapewniając jednocześnie ich swobodne przeglądanie klientom sklepu
  • Bramki antykradzieżowe Nedap – najnowsze rozwiązania technologiczne holenderskiego producenta, obejmujące szeroką paletę różnych linii produktowych i typów anten. Gwarantują tworzenie elastycznych systemów zabezpieczających przejścia o niemal nieograniczonej szerokości oraz w sklepach z wieloma wejściami. Dedykowane są szczególnie super i hipermarketom.

Stale rozwijamy portfolio rozwiązań zapobiegających kradzieżom i oferujemy takie, które są jak najlepiej dostosowane do nowych metod kradzieży. Jednym z nich są systemy detekcji folii metalowych i magnesów, będące doskonałym uzupełnieniem elektronicznych systemów przeciwkradzieżowych, zapewniając jeszcze wyższy poziom ochrony. Dyskretne czujniki pozwalają na wykrycie magnesów, różnego rodzaju toreb o wnętrzach aluminiowych, folii metalowych i urządzeń, które mogłyby służyć do usuwania lub dezaktywacji zabezpieczeń umieszczonych na produktach. Oferujemy systemy o najwyższej skuteczności, które automatycznie wykrywają ruchome powierzchnie metalowe, a jednocześnie rozpoznają i wykluczają z potencjalnego zagrożenia wózki sklepowe.Rozwiązania te mogą być instalowane w wersji zintegrowanej z bramkami antykradzieżowymi wraz z nowymi systemami EAS lub w wersji wolnostojącej – zewnętrzne urządzenia montowane przy już działających bramkach antykradzieżowych.

Technologia radiowa znajduje dziś swoje miejsce w wielu rozwiązaniach mających na celu zaoszczędzenie czasu i zautomatyzowanie procesów. Jest wykorzystywana m.in. w:

  • bankowości – płatniczych kartach zbliżeniowych,
  • nowoczesnych biletach komunikacji miejskiej,
  • kartach dostępu do chronionych stref w budynkach,
  • systemach opłat drogowych,
  • bibliotekach – bezosobowa obsługa zwrotu książek,
  • sporcie – do kontroli czasów, gdy duża liczba startujących uniemożliwia zastosowanie stoperów.

RFID przyniosło również przełom w handlu detalicznym, w szczególności w branży odzieżowej. Jako doświadczony wykonawca systemów wspierających handel detaliczny, wdrażamy tę nowoczesną technologię we współpracy z globalnymi dostawcami. System RFID sczytuje dane ze specjalnych  metek, które mogą być umieszczone na asortymencie już podczas produkcji lub pakowania i posiada dwie główne funkcje:
1. Pomaga w walce z nieuczciwymi klientami – wyposażenie bramek antykradzieżowych w moduł RFID jest atrakcyjnym uzupełnieniem systemu EAS, ponieważ pozwala na wychwytywanie kradzieży produktów wyposażonych w specjalne metki.
2. Wspiera efektywne zarządzenie sprzedażą – wprowadzenie technologii RFID pozwala na:

  • usprawnienie pracy personelu punktu handlowego poprzez szybkie przyjęcie towaru i codzienną kontrolę stanu (system zlicza kilkaset sztuk oznaczonego towaru w ciągu niespełna minuty),
  • łatwe określenie ilości poszczególnych produktów oraz najlepiej sprzedających się towarów w każdym z oddziałów sieci handlowej, a dzięki temu efektywne zarządzanie towarami i zamówieniami,
  • generowanie statystyk o ruchach produktów w sklepie – wskazuje np. które przedmioty są najczęściej przymierzane,
  • błyskawiczne zlokalizowanie towaru w sklepie, a co za tym idzie podniesienie standardu obsługi klienta.


Jako uzupełnienie systemów bezpieczeństwa, oferujemy rozwiązania, które stanowią wsparcie personelu i działów marketingu i są jednym z najważniejszych elementów monitorowania sprzedaży.

W naszej ofercie znajdują się systemy bazujące na analizie danych pobieranych z kamery wideo lub czujników podczerwieni. Liczniki klientów dokładnie określają ilość wejść i wyjść klientów – mogą rozróżniać kierunek poruszania się osób i dzięki temu liczyć tylko osoby wchodzące, a osoby wychodzące nie zmienią stanu licznika osób, lub liczyć oddzielnie osoby wchodzące i wychodzące. Zebrane dane analizowane są przez specjalnie oprogramowanie, a wygenerowane raporty pozwalają zweryfikować:

  • skuteczność sprzedaży – porównują ilość odwiedzających a sprzedaż; mogą zebrać dane również w wielu punktach handlowych i porównać je ze sobą,
  • skuteczność kampanii reklamowych – ilość odwiedzających oraz sprzedaż podczas kampanii,
  • działanie systemów antykradzieżowych,
  • zainteresowania poszczególnymi produktami na otwartej ekspozycji,
  • przestrzegania procedur przez personel punktu handlowego.

Można je zatem wykorzystać do podjęcia odpowiednich działań, mających na celu poprawę efektywności prowadzonej działalności i zwiększenie sprzedaży.
Dodatkowo, systemy liczenia klientów mogą być integrowane z innymi rozwiązaniami, takimi jak system transakcyjny oraz system przeciwkradzieżowy.

Systemy SMaaS wdrażamy we współpracy z firmą Sensormatic, światowej klasy producentem rozwiązań przeciwkradzieżowych i ograniczających straty w placówkach handlowych. To nowoczesna usługa bazująca na chmurze, która pomaga naszym klientom w efektywnym i inteligentnym zarządzaniu kluczowymi danymi sprzedażowymi oraz punktem handlowym. Integruje systemy przeciwkradzieżowe z oprogramowaniem zbierającym, przetwarzającym i analizującym informacje dotyczące:

  • liczby prób kradzieży, wzbudzonych alarmów i skuteczności systemu przeciwkradzieżowego,
  • liczby klientów oraz transakcji w ciągu dnia, tygodnia, miesiąca lub roku,
  • najczęściej odwiedzanych miejsc w sklepie,
  • skuteczności reklamy.

Na ich podstawie generuje szczegółowe raporty, które można pobrać z szyfrowanej strony internetowej. Opracowane statystyki pozwalają na lepsze zarządzanie personelem sklepowym, precyzyjne planowanie pracy sprzedawców oraz akcji promocyjno-reklamowych w punkcie handlowym.

 

Systemy nadzoru wizyjnego są sprawdzonym narzędziem ułatwiającym zapobieganie przestępczości oraz ochronę osób i placówek handlowych. Zapewniają natychmiastową sygnalizację zagrożenia oraz znaczne ograniczenie kradzieży.


Stosowane przez nas systemy telewizji przemysłowej w punktach handlowych umożliwiają nie tylko monitoring wideo, ale idą o krok dalej – wykrywają i śledzą podejrzane zachowania klientów, a w efekcie weryfikują potencjalne zagrożenie. Pozwala to uzyskać informacje niezbędne do oszacowania ryzyka kradzieży i podjęcia właściwych działań. Są przystosowane do współpracy z innymi już funkcjonującymi w obiekcie systemami, takimi jak EAS, liczniki klientów, kontrola dostępu, sygnalizacja włamań, wykrywani pożarów czy oświetleniem alarmowe i awaryjne. Dzięki temu zyskują pełniejsze zastosowanie, a czas realizacji projektu i jego koszt znacznie się zmniejszają.

Projektujemy systemy sygnalizacji włamania i napadu szyte na miarę każdego rodzaju obiektu. Są one integrowane z innymi systemami bezpieczeństwa i stanowią podstawę ochrony przeciwkradzieżowej w placówce handlowej.

Jedną z podstawowych zasad bezpieczeństwa w placówkach handlowych jest kontrola poruszania się przebywających w nich osób. Dlatego projektujemy systemy obejmujące szereg technicznych rozwiązań, pozwalających decydować o tym, kto, gdzie i kiedy może wejść.

Główne korzyści płynące z zastosowania systemów kontroli dostępu w placówkach handlowych, to:

  • Pełna kontrola i automatyzacja dostępu do budynku, lokalu, określonej strefy lub wybranych pomieszczeń,
  • Kompletna informacja o ruchu osobowym i rejestracja wszystkich zdarzeń w systemie,
  • Zastosowanie dowolnej technologii kart i czytników,
  • Integracja z innymi systemami bezpieczeństwa, systemami taryfikacji czasu pracy i zarządzania danymi personalnymi.